Erasmus

Erasmus+ KA1 του ΣΔΕ Σερρών στο Βέλγιο - Ιούνιος 2023


Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Σερρών προέβη στη συμμετοχή και την ολοκλήρωση του προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ΚΑ1 που υλοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα 17-24 Ιουνίου 2023 στη Γάνδη του Βελγίου και χρηματοδοτήθηκε από το ΙΚΥ.
Ο τίτλος του σχεδίου με τον οποίο συμμετείχε το ΣΔΕ Σερρών ήταν «Ενσωμάτωση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού».


Erasmus+ KA1 - Ιούλιος 2021 Βαρκελώνη


Τίτλος προγράμματος:«Μην τα παρατάς και κυνήγησε τα όνειρά σου – μειώνοντας την πρόωρη σχολική εγκατάλειψη».



Βιωματική δράση στο πλαίσιο του Erasmus
+ KA1 Βαρκελώνη 2021


Η εγκατάλειψη του σχολείου είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί σχολικούς οργανισμούς που φιλοξενούν μαθητικό δυναμικό που ανήκει σε ευάλωτες ομάδες και έχει ανάγκη από ιδιαίτερη διδακτική και ψυχολογική προσέγγιση. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχουν άμεση ανάγκη ανάλογων επιμορφωτικών δράσεων, εφόσον φιλοξενούν Eκπαιδευόμενους ενήλικες που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο ήδη μία φορά στην εφηβική τους ηλικία και μπορεί να προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.



Οι εκπαιδευτικοί του ΣΔΕ Σερρών Ιωάννης Κιολδέλης ΔιευθυντήςΧριστίνα Μεγαλομύστακα ΥποδιευθύντριαΘωμαή Χατζηβασιλείου Εκπαιδευτικός Πληροφορικής και Πετρούσα Καρύδα Φιλόλογος είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν στο πλαίσιο του ΚΑ1 Erasmus+, ώστε να είναι επαρκείς να αντιμετωπίσουν θέματα πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης.



Έτσι προέβησαν σε βιωματική εμψυχωτική δράση για να προσεγγίσουν τους Εκπαιδευόμενους του Α' Κύκλου και να τους βοηθήσουν ως ομάδα να αναπτύξουν συνεκτικούς δεσμούς μεταξύ τους.


Παρουσίαση με θέμα:«η ανάγκη συνέχισης της φοίτησης των Εκπαιδευομένων του ΣΔΕ σε εκπαιδευτικές δομές».


Την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021 η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας κα Ευαγγελία Ζιγρικά υλοποίησε εκπαιδευτική ενημέρωση στους Εκπαιδευόμενους του ΣΔΕ Σερρών με θέμα : «η ανάγκη συνέχισης της φοίτησης των Εκπαιδευομένων του ΣΔΕ σε εκπαιδευτικές δομές».

Το θέμα που πραγματεύτηκε αφορούσε στην ανάγκη συνέχισης της φοίτησης των Εκπαιδευομένων σε εκπαιδευτικές δομές μετά την περάτωση των σπουδών τους στο ΣΔΕ ΣερρώνΗ δράση έγινε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που έχει ως στόχο την μείωση της σχολικής διαρροής.

Αρχικά, τονίστηκε η ανάγκη της συνεχούς μάθησης και απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων από τους Εκπαιδευόμενους ως αποτέλεσμα των ραγδαίων εξελίξεων της σύγχρονης εποχής έτσι ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες συνθήκες και στα νέα δεδομένα στο χώρο εργασίας.


Παρουσιάστηκαν επίσης τα οφέλη που θα μπορούσαν να αποκομίσουν οι Εκπαιδευόμενοι τόσο από τη φοίτηση τους στο ΣΔΕ όσο και από τη συνέχιση της φοίτησης τους σε εκπαιδευτικές δομές της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.



Τέλος, επισημάνθηκαν οι επιπτώσεις της πρόωρης σχολικής αποχώρησης, ενώ έγινε αναφορά στις εκπαιδευτικές επιλογές που μπορούν να έχουν οι Εκπαιδευόμενοι μετά την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στα ΣΔΕ.



Η Διεύθυνση του ΣΔΕ Σερρών ευχαριστεί θερμά την κα Ευαγγελία Ζιγρικά για την αφειδώλευτη προσφορά της στους Εκπαιδευόμενους του ΣΔΕ Σερρών με την εξαιρετική και πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίασή της και της εύχεται κάθε επιτυχία στο έργο της!

Την έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος μπορείτε να τη δείτε στον ιστοχώρο της EPALE 



Την έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος μπορείτε να τη δείτε στον ιστοχώρο της EPALE 


Δράσεις της ομάδας Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus ΚΑ1




"Abigale μια ιστορία αγάπης"



Το ΣΔΕ Σερρών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής εβδομάδας υλοποίησε την Τρίτη 22 Μαΐου 2018 τη βιωματική δράση "Abigale μια ιστορία αγάπης".












Τη δράση σχεδίασαν και υλοποίησαν ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Γιάννης Κιολδέλης, η υποδιευθύντρια κ. Χριστίνα Μεγαλομύστακα, η Εκπαιδεύτρια Γλωσσικού Γραμματισμού κ. Μαρία Πελτέκη, η Εκπαιδεύτρια Φυσικών Επιστημών κ. Αικατερίνη Φωτιάδου και η Εκπαιδεύτρια Πληροφορικής κ. Θωμαή Χατζηβασιλείου.






Στο πλαίσιο της δράσης οι Εκπαιδευόμενοι επεξεργάστηκαν μια μελέτη περίπτωσης που αφορά στην παρακάτω ιστορία :



Η  Abigale αγαπά τον Tom που ζει στην άλλη πλευρά του ποταμού. Μια πλημμύρα έχει καταστρέψει όλες τις γέφυρες του ποταμού και έχει αφήσει μόνο μία βάρκα να επιπλέει. Η Abigale ζητά από τον Sinbad τον ιδιοκτήτη του σκάφους, να την μεταφέρει στην άλλη πλευρά. Ο Sinbad συμφωνεί, αλλά λέει στην Abigale ότι πρέπει να κοιμηθεί μαζί του σε αντάλλαγμα για το πέρασμα στην άλλη πλευρά του ποταμού. Η Abigale δεν ξέρει τι να κάνει και τρέχει στην μητέρα της και τη ρωτάει τι πρέπει να κάνει. Η μητέρα της λέει ότι δεν θέλει να παρεμβαίνει στα προσωπικά ζητήματα της Abigale .


Στην απόγνωση της η Abigale κοιμάται με τον Sinbad ο οποίος την μεταφέρει στην άλλη πλευρά του ποταμού. Η Abigale τρέχει στον Tom για να τον αγκαλιάσει και να του πει όλα όσα συνέβησαν. Ο Tom τη σπρώχνει μακριά και η Abigale φεύγει απομακρύνεται λυπημένη. Κοντά στο σπίτι του Tom η Abigale συναντά τον John, τον καλύτερο φίλο του Tom. Του εξηγεί όλα όσα συνέβησαν. Ο John χτυπά τον Tom για την άδικη συμπεριφορά του απέναντι στην Abigale και φεύγει μαζί της.








Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να κατατάξουν τους χαρακτήρες της ιστορίας ξεκινώντας από το χειρότερο χαρακτήρα.












Έπειτα χωρίστηκαν σε ομάδες και συζήτησαν τις απόψεις τους και εξήγησαν στους συνεκπαιδευόμενούς τους τους λόγους που τους οδήγησαν να δημιουργήσουν τη δική τους κατάταξη.

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για το ζήτημα των αξιών που δημιουργούνται στον κάθε άνθρωπο και τον οδηγούν στο να παίρνει αποφάσεις και να δικαιολογεί τις προσωπικές τους θεωρήσεις.






Η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τελικά η επιλογή στάσης στις πράξεις μας είναι ζήτημα προσωπικών επιλογών. Συζητήθηκε η φιλοσοφική θεώρηση του Jean-Paul Sartre σχετικά με την τρόπο που οι άνθρωποι εξηγούν τις πράξεις τους και το ηθικό πλαίσιο γύρω από το οποίο τις περιβάλλουν. Σύμφωνα με τον Γάλλο φιλόσοφο το συναίσθημα καθορίζει τις αποφάσεις των ανθρώπων και όλοι μας αναζητούμε ένα άλλοθι για να δικαιολογήσουμε τη στάση μας στις πράξεις στις οποίες οδηγούμαστε και στηριζόμαστε κάθε φορά στις αρχές που η κοινωνία μας θέτει. 


Οι Εκπαιδευόμενοι συνειδητοποίησαν τις πολλαπλές ερμηνείες που μπορούν να δώσουν διαφορετικοί άνθρωποι για το ίδιο γεγονός, τις διαφορετικές αποφάσεις που μπορεί να πάρουν καθώς και το διαφορετικό ηθικό περίβλημα που μπορούν να του αποδώσουν.

Τη δράση σχεδίασαν και υλοποίησαν ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Γιάννης Κιολδέλης, η υποδιευθύντρια κ. Χριστίνα Μεγαλομύστακα, η Εκπαιδεύτρια Γλωσσικού Γραμματισμού κ. Μαρία Πελτέκη, η Εκπαιδεύτρια Φυσικών Επιστημών κ. Αικατερίνη Φωτιάδου και η Εκπαιδεύτρια Πληροφορικής κ. Θωμαή Χατζηβασιλείου.



Αρχικά μοιράσανε κάρτες ρόλων τυχαία στους Εκπαιδευόμενους. Μετά τους ζητήθηκε να μην τις δείξουν στην υπόλοιπη ομάδα. Τους καλέσανε να τις διαβάσουν και να προσπαθήσουν να μπουν στο ρόλο του προσώπου που περιγράφει η κάρτα.
Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να μπουν σε μία ευθεία γραμμή και να κάνουν ένα βήμα μπροστά σε κάθε ερώτηση στην οποία αισθάνονταν ότι ανταποκρινόταν στο ρόλο που έπαιζαν.
Έπειτα διαβάστηκαν οι παρακάτω καταστάσεις:

  • Δεν έχετε βρεθεί ποτέ σε σημαντικές οικονομικές δυσκολίες. 
  • Έχετε ένα καλό σπίτι με τηλέφωνο και τηλεόραση. 
  • Πιστεύετε ότι στη χώρα που ζείτε σέβονται τη γλώσσα, θρησκεία και κουλτούρα σας. 
  • Πιστεύετε ότι η γνώμη και οι απόψεις σας για κοινωνικά και πολιτικά θέματα ακούγεται. 
  • Σας συμβουλεύονται οι άλλοι για διάφορα θέματα. 
  • Δε φοβάστε μήπως σας σταματήσει η αστυνομία. 
  • Ξέρετε που να πάτε για βοήθεια όταν τη χρειαστείτε. 
  • Δεν έχετε νιώσει ποτέ διακρίσεις εξαιτίας της καταγωγής σας.
  • Έχετε καλή κοινωνική και ιατρική προστασία και ασφάλεια.
  • Μπορείτε να πάτε διακοπές μια φορά το χρόνο. 
  • Μπορείτε να καλέσετε φίλους για φαγητό στο σπίτι σας. 
  • Έχετε μια ενδιαφέρουσα ζωή και είστε θετικοί για το μέλλον. 
  • Μπορείτε να σπουδάσετε και να ακολουθήσετε το επάγγελμα που επιλέξατε. 
  • Δε φοβάστε μήπως σας παρενοχλήσουν ή σας επιτεθούν στο δρόμο ή στα ΜΜΕ.
  • Έχετε το δικαίωμα ψήφου σε εθνικές και τοπικές εκλογές. 
  • Μπορείτε να γιορτάσετε τις πιο σημαντικές θρησκευτικές γιορτές με συγγενείς και φίλους. 
  • Μπορείτε να συμμετέχετε σε ένα διεθνές σεμινάριο στο εξωτερικό. 
  • Μπορείτε να πάτε κινηματογράφο ή θέατρο τουλάχιστο μια φορά την εβδομάδα.
  • Δε φοβάστε για το μέλλον των παιδιών σας. 
  • Μπορείτε να αγοράσετε καινούρια ρούχα τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες.
  • Μπορείτε να ερωτευτείτε τον άνθρωπο της επιλογής σας. 
  • Νιώθετε ότι οι δεξιότητές σας γίνονται αποδεκτές και σεβαστές στην κοινωνία που ζείτε.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να ωφεληθείτε από το διαδίκτυο
Οι Εκπαιδευόμενοι κατάλαβαν πως άλλοι προχώρησαν πολύ και άλλοι έμειναν στάσιμοι.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση και τέθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα :

  • Πώς νιώσατε κάνοντας βήματα μπροστά ή όχι;
  • Αυτοί που έκαναν συχνά βήματα μπροστά, πότε το παρατήρησαν; 
  • Οι άλλοι δεν μπορούσαν να μετακινηθούν όσο ήθελαν;
  • Ένοιωσε κανένας ότι υπήρχαν στιγμές που οι άλλοι αγνοούσαν τα δικαιώματά τους;
  • Μπορούσαν να μαντέψουν τους ρόλους των άλλων;
  • Ποια βήματα πρέπει να γίνουν για να γίνουν ανοιχτές προς την κοινωνία οι ανισότητες;
Οι Εκπαιδευόμενοι κατανόησαν ότι το παιχνίδι ρόλων αφορούσε στην κοινωνική διαστρωμάτωση, στους ρόλους που αναλαμβάνουμε στην κοινωνία, στην αδικία που μπορεί να αισθανόμαστε λόγω καταγωγής ή συνθηκών στις οποίες έχουμε μεγαλώσει. Τέλος, προβληματίστηκαν για τις δυνατότητες που μπορούμε να δημιουργήσουμε ώστε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους μας.

Στερεότυπα και κοινωνική συνύπαρξη
Ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του ΣΔΕ Σερρών Δημήτρης Ξενάκης υλοποίησε σε συνεργασία με τη Χριστίνα Μεγαλομύστακα την Παρασκευή 25 Μαΐου 2018 τη δράση "Στερεότυπα και κοινωνική συνύπαρξη" στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εβδομάδας.






Ο στόχος ήταν οι Εκπαιδευόμενοι να συναισθανθούν τον κοινωνικό αποκλεισμό και τις διακρίσεις που υφίστανται οι μειονότητες.

Έτσι, ζητήθηκε από τους Εκπαιδευόμενους να διαλέξουν μια καρτέλα ανάλογα με το χρώμα που επιθυμούν πράσινο ή κίτρινο χωρίς να γνωρίζουν τη σημασία της επιλογής τους και να την κολλήσουν στην μπλούζα τους.
 
 
Στη συνέχεια, αναρτήθηκε στον πίνακα της αίθουσας ένας κατάλογος με τους κανόνες και περιορισμούς που μπήκαν στην ομάδα με τις πράσινες καρτέλες και στην ομάδα με τις κίτρινες.

Συγκεκριμένα όσοι είχαν καρτέλα με πράσινο χρώμα :
  • Δεν μπορούσαν να κάθονται δίπλα σε άλλον με το ίδιο χρώμα καρτέλας
  • Δεν μπορούσαν να μιλούν σε άτομο με το αντίθετο χρώμα, εάν δεν τους έθεταν ερώτηση
  • Δεν μπορούσαν να χρησιμοποιούν ο,τιδήποτε χωρίς να πάρουν άδεια
Όσοι είχαν καρτέλα με κίτρινο χρώμα :

  • Είχαν προτεραιότητα να καθίσουν
  • Μπορούσαν να πίνουν καφέ στη διάρκεια της άσκησης
  • Μπορούσαν να χρησιμοποιούν ο,τιδήποτε χωρίς να πάρουν άδεια
  • Ήταν υπεύθυνοι για την αυστηρή τήρηση των κανόνων




Ακολούθησε συζήτηση με θέματα :
  • Είναι οι κανόνες δίκαιοι για όλα τα μέλη;
  • Ποιος φτιάχνει τους κανόνες;
  • Πώς νιώσατε να είστε «πράσινοι» ή «κίτρινοι»;
  • Ποιος έχει την εξουσία να ορίζει τους κανόνες;
  • Πόσο δημοκρατικός είναι ο χώρος εργασίας σας, η κοινότητα στην οποία ζείτε, η οικογένειά σας;
  • Τι μπορεί να αλλάξει;